Czy to w warsztacie, na budowie czy w domu: Festool App to Twój towarzysz inteligentnej pracy i doskonałych rezultatów.
OGÓLNE WARUNKI OBSŁUGI I NAPRAW FESTOOL POLSKA SP. Z O.O
OGÓLNE WARUNKI OBSŁUGI I NAPRAW FESTOOL POLSKA SP. Z O.O.
§ 1 Zakres obowiązywania, definicje
1. Niniejsze Ogólne Warunki mają zastosowanie do wszystkich złożonych w Festool Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Komorowie zamówień na wykonanie usług serwisowych i napraw oraz wszelkich związanych z nimi prac wstępnych (sprawdzenie, przygotowanie wyceny itp.), zwanych dalej „naprawami”. Niniejsze Ogólne Warunki mają także zastosowanie do napraw dokonywanych w ramach pakietu usług dodatkowych Gwarancji All- inclusive. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszych Ogólnych Warunków i treścią Warunków Gwarancji All-inclusive, zastosowanie mają Warunki Gwarancji All-inclusive.
2. Niniejsze Ogólne Warunki mają zastosowanie do zamawiających będących konsumentami oraz do zamawiających nie będących konsumentami, w tym przedsiębiorców. Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej (w tym np. zawarcia umowy) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Podmiotem świadczącym usługi serwisowe i naprawy jest:
Festool Polska Sp. z o.o.
z siedzibą:
ul. Kolumbijska 26B, 01-991 Warszawa
tel. +48 (22) 122-74-00
mail: customerservice-pl@festool.com
Nr KRS: 0000150759
Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie
XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
Kapitał zakładowy: 2 000 000,00 PLN
NIP: 534-20-86-289,
zwany dalej jako „Festool”.
3. Wiążąca jest treść Ogólnych Warunków obowiązująca w dniu złożenia zamówienia. Inne dodatkowe porozumienia lub warunki, poza niniejszymi Ogólnymi Warunkami oraz Warunkami Gwarancji All-inclusive, nie mają zastosowania, chyba że zostały one pisemnie zaakceptowane przez Festool.
4. Niniejsze Ogólne Warunki są zgodne z ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (zwaną dalej „k.c.”) oraz ustawą z dnia 02 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
5. Niniejsze Ogólne Warunki nie wykluczają korzystania przez Festool z uprawnień przysługujących mu na mocy przepisów prawa lub umów.
§ 2 Zawarcie umowy
1. Informacje o usługach, w szczególności informacje zawarte na stronie internetowej www.festool.pl, nie są wiążące i nie stanowią oferty zawarcia umowy lub złożenia
zamówienia w rozumieniu art. 66 k.c., a jedynie zaproszenie do złożenia oferty lub zamówienia.
2. Złożenie zamówienia jest równoznaczne ze złożeniem przez zamawiającego oferty zawarcia umowy z Festool. Zamówienie składane jest poprzez wysłanie kompletnego i podpisanego formularza zamówienia lub poprzez przesłanie umowy serwisowej i naprawy za pośrednictwem portalu internetowego „MyFestool” na stronie www.festool.pl. Szczegółowe warunki wykonania umowy serwisowej i naprawy, nieuregulowane w niniejszych Ogólnych Warunkach oraz w Warunkach Gwarancji All-inclusive, określone są w zamówieniu naprawy, w umowie serwisowej i naprawie.
3. Zawarcie umowy serwisowej i rozpoczęcie naprawy następuje poprzez:
i) przesłanie przez Festool potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji lub
ii) przystąpienie przez Festool do naprawy urządzenia.
Automatycznie generowane lub inne potwierdzenie otrzymania formularza zamówienia lub umowy serwisowej i naprawy przez Festool nie jest potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji tzn. nie stanowi przyjęcia oferty złożonej przez zamawiającego. Służy ono jedynie poinformowaniu zamawiającego, że zamówienie usługi zostało doręczone dla Festool.
4. Jeśli naprawa jest objęta gwarancją, urządzenie zostanie naprawione bezzwłocznie zgodnie z warunkami gwarancji. Jeśli naprawa nie jest objęta Gwarancją, klient ma możliwość wyboru opcji „Szybka naprawa pogwarancyjna”.
5. Jeśli klient wybierze opcję Szybka naprawa pogwarancyjna, klient ma możliwość skorzystania z usługi MAX 450 realizowanej dla prawidłowo zarejestrowanych narzędzi po upłynięciu 3-letniego okresu gwarancji, a których okres od daty zakupu nie przekroczył 6 lat. W tym przypadku zostanie naliczona opłata w wysokości 450 PLN netto lub jeśli rzeczywiste koszty naprawy będą niższe niż 450 PLN netto, klient pokrywa tylko rzeczywisty koszt naprawy.
WARUNKI USŁUGI MAX 450 <- KLIKNIJ TU!
Naprawa pozostałych narzędzi pogwarancyjnych realizowana jest niezwłocznie bez wystawienia kosztorysu, jeżeli koszt rzeczywisty naprawy (koszty robocizny i części zgodnie z RRP) będzie niższy niż w AKCEPTOWALNYM KOSZCIE NAPRAWY oferowanym w ogólnych warunkach napraw.
W przypadku, gdy przewidywane koszty naprawy będą wyższe niż w AKCEPTOWALNYM KOSZCIE NAPRAWY, automatycznie wyślemy zamawiającemu bezpłatną ofertę pocztą elektroniczną, faksem, pocztą lub za pośrednictwem MyFestool.
AKCEPTOWALNY KOSZT NAPRAWY <– KLIKNIJ TU!
Do faktury za Szybką naprawę pogwarancyjną zostaną naliczone koszty wysyłki w wysokości:
• 90,00 zł netto za maszyny TKS80, CS70, CS50;
• 50,00 zł netto za maszyny CSC50, KS88, KS120, KS60, KSC60 oraz odkurzacze mobilne z wyjątkiem CT SYS, oraz CTC SYS;
• 40,00 zł netto za pozostałe maszyny.
6. W przypadku napraw zamówionych za pośrednictwem MyFestool ofertę można zobaczyć w dowolnym momencie na koncie MyFestool zamawiającego. Po przesłaniu oferty Festool składa zamawiającemu wiążącą ofertę zawarcia umowy naprawy, a jeśli zamawiający odrzuci ofertę, Festool zapewni opcję złomowania nienaprawionego produktu bez dodatkowych kosztów dla zamawiającego lub o ile będzie to technicznie możliwe, przywrócenia go do pierwotnego stanu, w którym go otrzymano, i zwrotu na adres dostawy wskazany przez klienta. Koszt zwrotu produktu wyniesie:
• 90,00 zł netto za maszyny TKS80, CS70, CS50;
• 50,00 zł netto za maszyny CSC50, KS88, KS120, KS60, KSC60 oraz odkurzacze mobilne z wyjątkiem CT SYS, oraz CTC SYS;
• 40,00 zł netto za pozostałe maszyny.
7. Jeśli zamawiający zaakceptuje ofertę w ciągu 14 dni, zostaje zawarta umowa naprawy i Festool przystąpi do naprawy.
8. Jeśli zamawiający zaakceptuje ofertę złomowania w ciągu 14 dni, Festool odpowiednio zrealizuje zamówienie.
9. Jeśli w ciągu 14 dni zamawiający nie przyjmie oferty naprawy oraz oferty złomowania lub jeśli zamawiający wyraźnie odrzuci ofertę, Festool zwróci przedmiot na adres dostawy podany przez zamawiającego na jego własne ryzyko i koszt zamawiającego, po przywróceniu produktu do pierwotnego stanu, w którym został przesłany do Festool, o ile będzie to technicznie możliwe. Dalsze roszczenia względem Festool pozostaną nienaruszone. Koszty wysyłki zwrotu nienaprawionej maszyny wynoszą:
• 90,00 zł netto za maszyny TKS80, CS70, CS50;
• 50,00 zł netto za maszyny CSC50, KS88, KS120, KS60, KSC60 oraz odkurzacze mobilne z wyjątkiem CT SYS, oraz CTC SYS;
• 40,00 zł netto za pozostałe maszyny.
10. Żadne koszty wysyłki nie zostaną naliczone, jeśli maszyna była objęta Gwarancją obejmującą wszystkie koszty, kiedy została do nas wysłana (niezależnie od tego, czy upłynął okres gwarancji) lub ogólne zwolnienie z kosztów wysyłki jest uzgadniane na podstawie specjalnych umów z zamawiającym.
§ 3 Odstąpienie od umowy przez konsumenta
1. Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy zgodnie z poniższymi informacjami:
- konsument, który zawarł umowę na wykonanie usług serwisowych i napraw ma prawo od niej odstąpić w ciągu 14 dni od zawarcia umowy bez podawania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, chyba że Festool przystąpił do wykonania usługi przed tym terminem, - do zachowania 14-dniowego terminu na odstąpienie od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed upływem tego 14- dniowego terminu.
2. Skutki odstąpienia od umowy:
- w wyniku odstąpienia od umowy Festool oraz zamawiający mają obowiązek zwrotu wzajemnych świadczeń, - Festool na własny koszt zwraca zamawiającemu urządzenie oddane do naprawy oraz zwraca zapłacone już przez zamawiającego wynagrodzenie - koszt transportu (np. przesyłki, przewozu) do zamawiającego maszyny oddanej do naprawy ponosi Festool.
§ 4 Cena usług, naprawa z limitami kosztów
1. Cena usług serwisowych i napraw, wszelkich innych prac wstępnych oraz wszelkie inne koszty określane są na podstawie cennika, obowiązującego w dniu złożenia zamówienia. Naprawy w ramach pakietu usług dodatkowych Gwarancji All-inclusive są wykonywane przez Festool bezpłatnie, gdy Warunki Gwarancji All-inclusive tak stanowią. Koszty transportu (przesyłki, przewozu) urządzeń oddanych do naprawy ponosi zamawiający, za wyjątkiem bezpłatnych napraw dokonywanych w ramach pakietu usług dodatkowych Gwarancji All-inclusive oraz za wyjątkiem ponoszenia przez Festool kosztów transportu urządzenia w przypadku odstąpienia przez zamawiającego od umowy.
2. W przypadku zawarcia umowy serwisowej i naprawy z wyborem opcji naprawy z limitami kosztów, naprawy będą wykonywane do określonego w umowie limitu kosztów. Jeśli kwota naprawy jest niższa niż limit kosztów, zamawiający obowiązany jest do zapłaty określonej przez Festool ceny i kosztów naprawy. W sytuacji, gdy z okoliczności faktycznych wynika, że koszty naprawy będą wyższe niż limit kosztów określony w umowie lub jeśli okaże się, że zamawiający nieprawidłowo zinterpretował w momencie składania zamówienia, że usługa będzie świadczona bezpłatnie, Festool przedstawi zamawiającemu wycenę kosztów naprawy.
3. W przypadku zawarcia umowy serwisowej z wyborem opcji sporządzania wyceny kosztów naprawy przy każdorazowym zleceniu naprawy lub w przypadku otrzymania wyceny z uwagi na przekroczenie limitu kosztów, o czym mowa w § 4 ust. 2 niniejszych Ogólnych Warunków, zamawiający otrzyma za pośrednictwem poczty elektronicznej na wskazany przez niego adres e-mail informację, że wycena znajduje się w zakładce „my Festool” na stronie www.festool.pl lub specjalny link prowadzący do strony z wyceną naprawy. Zamawiający może otrzymać również wycenę drogą pocztową na wskazany przez niego adres, w przypadku nie podania przez zamawiającego adresu poczty elektronicznej. W przypadku zaakceptowania w formie pisemnej lub w formie elektronicznej za pośrednictwem zakładki „myFestool” przez zamawiającego kosztów naprawy zawartych w wycenie przedstawionej przez Festool w terminie 14 dni od jej otrzymania, zamówienie usługi naprawy uznaje się za złożone na warunkach przedstawionych w wycenie. Zamawiający będący konsumentem jest uprawniony do odstąpienia od złożonego zamówienia zgodnie z § 3 niniejszych Ogólnych Warunków.
4. W przypadku braku złożenia przez zamawiającego oświadczenia o akceptacji kosztów naprawy zawartych w wycenie w terminie określonym w § 4 ust. 3 niniejszych Ogólnych Warunków lub w przypadku złożenia przez zamawiającego oświadczenia o braku akceptacji kosztów naprawy zawartych w wycenie, zwrot zamawiającemu maszyny przez Festool nastąpi na koszt zamawiającego w stanie zmontowanym, jednakże Festool nie gwarantuje, że urządzenie będzie sprawne. Ponadto Festool nie gwarantuje bezpiecznego dla zdrowia i życia użytkowania nienaprawionego i zmontowanego urządzenia. Na zlecenie zamawiającego Festool jest uprawniony do z utylizacji urządzenia oddanego do naprawy, bez obciążania kosztami zniszczenia zamawiającego.
§ 5 Zwrot i odbiór naprawionych urządzeń, warunki płatności
1. Po zakończeniu naprawy urządzenia Festool dokonuje zwrotu urządzenia zamawiającemu na koszt zamawiającego, na adres wskazany przez zamawiającego. Koszt zwrotu nie dotyczy produktów naprawionych w ramach gwarancji. Zamawiający jest uprawniony do osobistego odbioru urządzenia w siedzibie Festool za uprzednią zgodą Festool.
2. Zapłata za usługi naprawy nastąpi na podstawie faktury VAT wystawionej przez Festool. Festool jest uprawniony do żądania od zamawiającego zapłaty z góry tj. przed wykonaniem usług naprawczych i serwisowych, chyba że zamawiającym jest konsument.
3. Zamawiający będący konsumentem jest zobowiązany do zapłaty za usługi naprawy przed odbiorem urządzenia, chyba że Festool wyrazi zgodę na dokonanie płatność w późniejszym terminie.
4. Płatności elektroniczne są przetwarzane przez dostawcę usług płatniczych Stripe Payments Europe, Limited The One Building, 1 Grand Canal Street Lower, Dublin 2, Irlandia lub Barclaycard International Payments Limited, przetwarzane przez Barclaycard. Numer rejestracyjny: 316541. Siedziba: One Molesworth Street, Dublin 2, Irlandia, D02 RF29.
5. Zamawiający jest obowiązany do dokonania odbioru naprawionego urządzenia i do zgłoszenia Festool zastrzeżeń do naprawy urządzenia w formie pisemnej lub za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail Festool w terminie 7 dni od dnia otrzymania urządzenia od Festool. Odbiór przez zamawiającego naprawionego urządzenia następuje bez sporządzania protokołu. W przypadku braku zgłoszenia Festool zastrzeżeń w tym terminie przyjmuje się, że umowa została wykonana przez Festool w sposób prawidłowy, a urządzenie uznaje się za odebrane bez zastrzeżeń.
§ 6 Rękojmia i gwarancja
1. Festool udziela gwarancji na wykonane usługi naprawcze i serwisowe zgodnie z Warunkami Gwarancji All-inclusive. W przypadku usług nieobjętych pakietem usług dodatkowych gwarancji All-inclusive, do których nie mają zastosowania Warunki Gwarancji All-inclusive, Festool udziela 12-miesięcznej gwarancji na wykonany zakres naprawy. Nie są objęte gwarancją uszkodzenia mechaniczne, uszkodzenia powstałe na skutek nieprawidłowego użytkowania urządzenia lub na skutek nieautoryzowanej ingerencji oraz innych zdarzeń wskazanych szczegółowo w warunkach gwarancji SERVICE All-inclusive.
2. Niezależnie od uprawnień z gwarancji, zamawiającemu przysługują uprawnienia z tytułu wadliwego wykonania usługi przez Festool przy odpowiednim zastosowaniu ogólnych przepisów k.c. o rękojmi za wady.
§ 7 Ochrona danych osobowych
1. Festool gromadzi i przetwarza dane osobowe wyłącznie w celu wykonania zlecenia naprawy i w związku z nim, wg. art. 6 ust. 1b RODO. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych przez Festool, a także związanych z nimi praw można znaleźć na stronie internetowej Festool (https://www.festool.pl/informacje-prawne/ochrona-danych-osobowych).
§ 8 Postanowienia końcowe
1. Wszelką korespondencję pocztową należy kierować na adres siedziby Festool.
2. Właściwym do rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na tle wykonania umów serwisowych i naprawy zawartych z Festool, do których zastosowanie mają niniejsze Ogólne Warunki i których stroną jest konsument, jest właściwy miejscowo sąd według miejsca zamieszkania lub siedziby pozwanego. W pozostałych przypadkach, właściwym do rozstrzygania sporów jest właściwy sąd według miejsca siedziby Festool.
3. Do oceny interpretacji i obowiązywania niniejszych Ogólnych Warunków oraz wykonania usług naprawczych i serwisowych mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego.